Αρχιμ. Μάξιμος Κυρίτσης, Καθηγούμενος Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου Ολύμπου
Η είσοδος του κακού στην ανθρώπινη φύση έφερε την παρουσία του θανάτου «ώσπερ τι θηρίον άγριον και ανήμερον» που λυμαίνεται τον ανθρώπινο βίο.
Έπρεπε η ανθρώπινη φύση να ανακαινισθεί και να οδηγηθεί στην αιώνια ζωή. Αυτό μόνο ο Δημιουργός του κόσμου και του ανθρώπου μπορούσε να το αναλαβη. Να παλαίψη με το διάβολο που άπλωσε τα πλοκάμια του μέσα στην ανθρώπινη φύση και να απελευθερώση το πλάσμα του από την τυραννία του.
«Η γαρ ενανθρώπησις του Θεού Λόγου δια τούτο γέγονεν ίνα η αμαρτήσασα και πεσούσα και φθαρείσα φύσις νικήση τον απατήσαντα τύραννον και ούτω της φθοράς ελευθερωθή».(Δαμασκηνός).
Με την αγάπη του τη σοφία του και την παντοδυναμία του ο Θεός ενώνει την θεότητα με την ανθρωπότητα.» Ο Υιός του Θεού ήνωσε την ανθρωπίνην φύσιν καθ υπόστασιν με τη Θεότητα του και επροξένησε καταλλαγήν και φιλίαν του Θεού και των ανθρώπων με το να εναγκαλισθούν αναμεταξύ των αι δυο φύσεις της θεότητος και της ανθρωπότητος» (Αγ. Νικόδημος).
Μέσα στη σταθερή θέληση και καθαρότητα της Παναγίας ενώνεται η θεια και η ανθρώπινη φύση του Θεού Λόγου δια του Αγίου Πνεύματος. Δεχόμενη η Παναγία το ρήμα του Θεού γίνεται το μέγα θαύμα. Για πιο λόγο πήρε την ανθρώπινη φύση ο Θεός; Να την θεραπεύση και να την βγάλη εκεί που την προώρισε εξ αρχής.
Όλοι οι άνθρωποι εν ονόματι αυτής της ενανθρωπίσεως με την προϋπόθεση της ελεύθερης αποδοχής του καθενός απολαμβάνουμε την θεραπεία από το τραύμα της πτώσεως την απελευθέρωση από την τυραννία του εχθρού και την πορεία προς τη θέωση και τον ένδοξο δοξασμό στη μέλλουσα ζωή.
Αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο που μπορούσε να κάνη ο Θεός για τον άνθρωπο. Είναι ένα μεγάλο μυστήριο και στους αγγέλους ακόμη άγνωστο που γεφύρωσε το χάσμα μεταξύ κτιστής και ακτίστου φύσεως δηλαδή ο Δημιουργός να γίνη ένα με το δημιούργημα του. Έγινε αιτία να θωρακισθή ο άνθρωπος από την μόνιμη απειλή του αρχέκακου εχθρού να εκθρονισθή το κακό από την εικόνα του Θεού να υψωθή η ανθρώπινη φύση ως το Θεό και να βασιλεύση μέσα της η αγαθότητα του Θεού αιωνίως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου