ΕΡΩΤΗΣΗ 1η
Ποιο είναι το γνώρισμα του τελείου Χριστιανού;
Απάντηση:
Άλλοι μεν ισχυρίζονται ότι είναι η ορθή πίστη και τα ευσεβή έργα. Ο Ιησούς όμως δεν περιορίζει μόνο σʼ αυτά τον πραγματικά αληθινό χριστιανό. Γιατί μπορεί και πίστη να έχει και έργα καθαρά, αλλά να υπερηφανεύεται γιʼ αυτά και να μην είναι τέλειος χριστιανός.
Γιατί ο χριστιανός είναι πραγματικός οίκος του Χριστού, που αποτελείται από καλά έργα και ευσεβή δόγματα. Η αληθινή πίστη δηλαδή δοκιμάζεται από τα έργα. Διότι η πίστη χωρίς τα έργα είναι νεκρή, όπως και τα έργα χωρίς την πίστη.
Γιʼ αυτό πρέπει με όλη μας την δύναμη να διατηρούμε τους εαυτούς μας σταθερά καθαρούς από έργα ακάθαρτα.
Για να μη ειπωθεί και για μας το «Ομολογούν , με το στόμα τους ότι γνωρίζουν το Θεό, αλλά με τα έργα τους τον αρνούνται». Γιʼ αυτό ο Κύριος λέει: «Εάν κάποιος με αγαπά, θα τηρήσει τον λόγο μου, και ο Πατέρας μου θα τον αγαπήσει, και θα έρθουμε σʼ αυτόν και θα κατοικήσουμε μαζί του. Λοιπόν από αυτά μαθαίνουμε , ότι με την ορθή πίστη και τα καλά έργα κτίζεται ο οίκος της ψυχής μας, και έτσι κατοικεί ο Θεός μέσα μας. Διότι θα κατοικήσω μέσα τους λέει, και θα περπατήσω». Και λέγοντας αυτό ο Απόστολος εννοούσε . « Ή δεν αναγνωρίζετε ότι ο Χριστός βρίσκεται μέσα σας, εκτός εάν είσαστε αποτυχημένοι. Δεν γνωρίζει λοιπόν ο διάβολος ποιο από τα δύο συμβαίνει, αν δηλαδή ο οικοδεσπότης Χριστός βρίσκεται μέσα στη σκέψη σου, ή όχι; Και όταν σε βλέπει να οργίζεσαι ή να κραυγάζεις, ή να ορκίζεσαι , ή να αισχρολογείς, ή να κατηγορείς, ή να περιπαίζεις, ή να κατακρίνεις, ή να μισείς, ή να αδικείς κάποιους, ή να υπερηφανεύεσαι, ή να επαίρεσαι, ή να γελάς πολύ και να αεροβατείς, ή να μη προσεύχεσαι συνεχώς, και να μνημονεύεις τον θάνατο, τότε καταλαβαίνει ότι δεν υπάρχει μέσα στην ψυχή σου ο Θεός που σε φυλάει και σε φροντίζει. Και έτσι λοιπόν μπαίνοντας μέσα σου σαν κλέφτης ο πονηρός, αφού δεν υπάρχει θεϊκό λυχνάρι μέσα στην καρδιά σου , λεηλατεί το σπίτι της ψυχής σου, και γίνονται τα τελευταία σου χειρότερα από τα πρώτα.
Γιατί ο χριστιανός είναι πραγματικός οίκος του Χριστού, που αποτελείται από καλά έργα και ευσεβή δόγματα. Η αληθινή πίστη δηλαδή δοκιμάζεται από τα έργα. Διότι η πίστη χωρίς τα έργα είναι νεκρή, όπως και τα έργα χωρίς την πίστη.
Γιʼ αυτό πρέπει με όλη μας την δύναμη να διατηρούμε τους εαυτούς μας σταθερά καθαρούς από έργα ακάθαρτα.
Για να μη ειπωθεί και για μας το «Ομολογούν , με το στόμα τους ότι γνωρίζουν το Θεό, αλλά με τα έργα τους τον αρνούνται». Γιʼ αυτό ο Κύριος λέει: «Εάν κάποιος με αγαπά, θα τηρήσει τον λόγο μου, και ο Πατέρας μου θα τον αγαπήσει, και θα έρθουμε σʼ αυτόν και θα κατοικήσουμε μαζί του. Λοιπόν από αυτά μαθαίνουμε , ότι με την ορθή πίστη και τα καλά έργα κτίζεται ο οίκος της ψυχής μας, και έτσι κατοικεί ο Θεός μέσα μας. Διότι θα κατοικήσω μέσα τους λέει, και θα περπατήσω». Και λέγοντας αυτό ο Απόστολος εννοούσε . « Ή δεν αναγνωρίζετε ότι ο Χριστός βρίσκεται μέσα σας, εκτός εάν είσαστε αποτυχημένοι. Δεν γνωρίζει λοιπόν ο διάβολος ποιο από τα δύο συμβαίνει, αν δηλαδή ο οικοδεσπότης Χριστός βρίσκεται μέσα στη σκέψη σου, ή όχι; Και όταν σε βλέπει να οργίζεσαι ή να κραυγάζεις, ή να ορκίζεσαι , ή να αισχρολογείς, ή να κατηγορείς, ή να περιπαίζεις, ή να κατακρίνεις, ή να μισείς, ή να αδικείς κάποιους, ή να υπερηφανεύεσαι, ή να επαίρεσαι, ή να γελάς πολύ και να αεροβατείς, ή να μη προσεύχεσαι συνεχώς, και να μνημονεύεις τον θάνατο, τότε καταλαβαίνει ότι δεν υπάρχει μέσα στην ψυχή σου ο Θεός που σε φυλάει και σε φροντίζει. Και έτσι λοιπόν μπαίνοντας μέσα σου σαν κλέφτης ο πονηρός, αφού δεν υπάρχει θεϊκό λυχνάρι μέσα στην καρδιά σου , λεηλατεί το σπίτι της ψυχής σου, και γίνονται τα τελευταία σου χειρότερα από τα πρώτα.
Από το βιβλίο «ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ
ΕΡΩΤΟΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΣ. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Άγιος Σιναΐτης μοναχός και κατόπιν πατριάρχης Αντιοχείας Αναστάσιος Β΄ ο ιερομάρτυς (που επατριάρχευσε κατά τα έτη 599-609 μ.Χ., διαδεχθείς τον επίσης Άγιο πατριάρχη Αντιοχείας Αναστάσιο Α΄), έζησε και έδρασε στο χρονικό διάστημα ανάμεσα σε δύο κοσμοϊστορικής σημασίας γεγονότα: την ανέγερση του υπερλάμπρου ναού της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως (532-538 μ.Χ.), με την οποία ο Χριστιανισμός απέκτησε το τελειότερο και ωραιότερο ορατό σύμβολο της θριαμβευτικής νίκης του επί των θρησκειών και αιρέσεων του κόσμου, και την ίδρυση (κατά το 622) από τον Μωάμεθ (571-632) της νέας εχθρικής προς τον Χριστιανισμό παγκόσμιας θρησκείας του Ισλάμ, η οποία έμελλε ,φευ, να φέρη φοβερά προβλήματα στους Χριστιανούς της Ανατολής καταλαμβάνοντας, κατά θείαν παραχώρησιν, τους Αγίους Τόπους και τελικώς (το 1453) και την Αγία Σοφία.
Αν και αγνοούμενος σήμερα από πολλούς, ο Άγιος Αναστάσιος υπήρξε ένας από τους κορυφαίους θεολόγους της εποχής εκείνης. Βαθύς γνώστης της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, καθώς και των προ αυτού πατέρων της Εκκλησίας και ικανώτατος ιεροκήρυξ και συζητητής, κατόρθωνε σε δημοσίους διαλόγους να αποστομώνη και εξευτελίζη τους αντιπάλους της ορθοδοξίας. Συνέγραψε πολύτιμα συγγράμματα ,μεταξύ των οποίων διακρίνονται κυρίως ο «Οδηγός» και οι «Ερωταποκρίσεις» και ως επιστέγασμα των αγώνων του υπέρ της αληθούς πίστεως έλαβε τον στέφανον του μαρτυρίου, κατακρεουργηθείς από φανατικούς Ιουδαίους της Αντιοχείας. ..]
ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ
ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ
Ερωτήσεις και απαντήσεις επί διαφόρων θεμάτων, που προεβλήθησαν από διάφορα πρόσωπα, των οποίων τις διευκρινίσεις δεν τις έκανε αφʼ εαυτού, αλλά από την πείρα και την ανάγνωση των αγίων Γραφών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου