Κύριε μου, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με

Τρίτη 10 Ιουλίου 2018

Από το Άγιον Όρος στον Άγιο Προκόπιο ...

Το 2001 μετά το Πάσχα για πολύ σοβαρούς λόγους υγείας της μητέρας μου βρέθηκα στην γενέτειρά μου.
Επειδή το πρόβλημα της μητέρας μου ήταν πάρα πολύ σοβαρό και μπορούσε να κρατήσει αρκετό χρόνο ή και χρόνια, μπήκα στην αναζήτηση ενός χώρου για να ασκώ και τα μοναχικά μου καθήκοντα.

Η μητέρα μου αξιώθηκε και έγινε και Μοναχή με το όνομα Πορφυρία από την Γερόντισσα Νικοδήμη και τον Γέροντα Ελισσαίο Ηγούμενο της Σίμωνος Πέτρας, στις 29 Οκτωβρίου 2001, και αφού κάθησε για λίγες ημέρες στο Μοναστήρι της Ορμύλιας μετά ήλθε μαζί μου στον Άγιο Προκόπιο και ζούσα με την μητέρα μου εκεί μαζί μέχρι το Πάσχα του 2002, όπου μετά έζησε τον τελευταίο μήνα στην Ορμύλια και εκεί εκοιμήθη στις 22 Μαίου.

Σύντομα με τις ευλογίες του τότε Μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κ. Αλεξίου βρέθηκα στον Άγιο Προκόπιο, ήταν αρχές Μαίου του 2001.

Ενθουσιάστηκα όταν βρήκα με θαυμαστό τρόπο αυτόν τον χώρο, αλλά από πληροφορίες που είχα ήταν για πολλά χρόνια εγκαταλειμμένος ένας Ναός στα μπετά και υπήρχε και ένα σπιτάκι που ήτανε σαν αποθήκη.

Με την βοήθεια του Θεού, του Αγίου Προκοπίου και του Αγίου Πορφυρίου από το 2001 μέχρι το 2006, ανήμερα του Αγίου Προκοπίου, μεταμόρφωσα αυτό τον χώρο.

Με προσωπική εργασία, εμπειρία και χρήματα της περιουσίας μου, ανιδιοτελώς και ό,τι έφτιαξα δεν το έφτιαξα για να μείνω εκεί.

Το έφτιαξα από αγάπη για τον Άγιο Προκόπιο και για τους ανθρώπους που αργότερα θα έρχονται να αναπαύονται και να χαίρονται αυτό το μέρος.

Λίγο πριν αναχωρήσω από τον Άγιο Προκόπιο Τρικάλων για 10 περίπου ημέρες με επισκέφτηκε και η αδερφή μου, όπου ήταν μοναχή στην Ορμύλια Χαλκιδικής.

Μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα αναχώρησα από αυτό τον χώρο, χωρίς να στεναχωρεθώ για όσα έφτιαξα ότι θα μου λείπουν.

Για να βρεθώ μετά από λίγο καιρό στο Γενέσιο της Θεοτόκου Κατουσίου Καρδίτσης, όπου εκεί παρέμεινα άλλα πέντε χρόνια και δημιούργησα και έκανα ωραία πράγματα.

Και για να φτάσουμε στο 2011, όπου με καλέσαν πάλι οι πνευματικοί μου αδερφοί στα Καυσοκαλύβια, και υπάκουσα στην επιθυμία τους και να επιστρέψω στην πνευματική μου γενέτειρα τα Καυσοκαλύβια στις 21 Ιουνίου 2011, αφού προηγουμένως εγκατέλειψα οικειοθελώς την μισθοδοσία μου.

Η αγάπη μου για τα Καυσοκαλύβια ήταν τόσο μεγάλη, που δεν με ένοιαζε η παραίτησή μου από την μισθοδοσία.

Υστερα από 10 χρόνια παραμονής μου στον κόσμο επέστρεψα στα αγαπημένα μου Καυσοκαλύβια.

Σήμερα, εορτή του Αγίου Προκοπίου 2018 και ως Δικαίος που υπηρετώ την Σκήτη της Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων, πληροφορήθηκα από πνευματικά μου παιδιά, που παρεβρέθηκαν στην εορτή, ότι εορτάστηκε ο Άγιος Προκόπιος με την παρουσία του νέου Μητροπολιτη Τρίκκης και Σταγών κ. Χρυσοστόμου

Από όλα όσα μου είπανε ένα κράτησα μονάχα. Ότι ο Σεβασμιώτατος ένιωσε τόσο όμορφα σε αυτό τον χώρο που συγκινημένος είπε: ''Όταν θα εκδημήσει η Γερόντισσα θα κάνω το Επισκοπείο μου εδώ και θα το κάνω ανδρώα Μονή''.

Αυτό με συγκίνησε ιδιαιτέρως και δόξασα τον Θεό γι' αυτή την επιθυμία του Σεβασμιωτάτου.

Επειδή ό,τι έκανα το έκανα με την βοήθεια του Αγίου Προκοπίου και από αγάπη στον Άγιο Προκόπιο, εάν ο Δεσπότης πραγματοποιήσει αυτό τον λόγο που είπε, θα είμαι ο πρώτος ο οποίος θα χρηματοδοτήσει αυτό το έργο του.

Στο Γεροντικό λέει ένας Αββάς: ''Κατηγορούνται μοναχοί όταν εγκαταλείπουν την Σκήτη τους και είναι φυσικό. Όταν βρεθούν στον κόσμο οι μοναχοί που εγκαταλείπουν την Σκήτη τους θα πολεμηθούν και εξ αριστερών και εκ δεξιών. Ο διάβολος θα προσπαθήσει ή να τους γκρεμίσει έξω στον κόσμο από τα αριστερά... ή αν δεν τα καταφέρει εξ αριστερών, τότε θα τους πολεμήσει εκ δεξιών με την υπερηφάνεια ένεκα των αρετών τους. Στο να επιστρέψει ο μοναχός από τον κόσμο πάλι στην Σκήτη του είναι φύση αδύνατον. Εάν επιστρέψει είναι Άγιος. Για αυτό και ο Σεβασμιώτατος Αυγουστίνος Καντιώτης όταν έμαθε για την επιστροφή του Αγίου Πορφυρίου στην πνευματική του γενέτειρα τα Καυσοκαλύβια, την κοίμησή του και την ταφή του σε έναν απλό και απέριττο τάφο είπε: ''Και μόνον ότι ο Αγιος Πορφύριος επέστρεψε στα Καυσοκαλύβια, εκοιμήθη και ετάφη σε έναν απλό και απέριττο τάφο, είναι Άγιος''.

Στο Άγιον Όρος λένε: ''Όποιος μοναχός βρεθεί στον κόσμο και γίνει Ιερέας δεν γυρνά ποτέ στο΄Αγιον Όρος...''

Και από τον Άγιο Προκόπιο και το Κατούσι επιστροφή πάλι εις το Άγιον Όρος και στα Καυσοκαλύβια.

Υ.Γ. Ο Άγιος Πορφύριος είναι ο κτήτορας του Ησυχαστηρίου Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Μήλεσι Αττικής. Όμως όλα αυτά τα περιφρόνησε και επέστρεψε εις την έρημο των Καυσοκαλυβίων, μη θέλοντας ακόμη και να είναι προς προσκύνηση τα Άγια Λείψανά του, δείχνοντας έτσι την απόλυτη περιφρόνηση στην ματαιότητα του κόσμου.

Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο Άγιος Πορφύριος αγάπησε τόσο πολύ τα Καυσοκαλύβια... να έχουμε την ευχή του Αγίου Προκοπίου
Ο Δικαίος Ιερομόναχος Γεώργιος Καυσοκαλυβίτης της Ιεράς Σκήτης Αγίας Τριάδος
Κυριακή 8 Ιουλίου, εορτή του Αγίου Προκοπίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου