Κατανυκτικά ἀντηχεῖ στούς Ὀρθοδόξους Ἱερούς Ναούς τῆς Χριστιανοσύνης ἐπί τῇ Ἁγίᾳ Μεγάλῃ Τεσσαρακοστῇ ὁ γνωστός σέ ὅλους ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ, ἤτοι οἱ Χαιρετισμοί πρός τήν Μεγαλόχαρη Παναγία μας Παρθένον Μαρίαν, ὁ ὡραιότερος ἴσως ὕμνος τῆς Χριστιανοσύνης γι’ αὐτό καί τόσο πολύ ἀγαπητός στόν πιστό λαό.
Οἱ εἰκοσιτέσσερεις (24) οἴκοι κατ’ ἀλφαβητικήν σειράν καί ὁ Κανών (σειρά Μελωδικότατων τροπαρίων) θεόπνευστη Λογοτεχνική καί Μουσική σύνθεση, σπάνιος Γλωσσικός καί Μουσικός Θησαυρός, Ἀριστούργημα ποιητικοῦ λόγου καί Μουσικοῦ μέλους, συνιστοῦν μίαν ἀφθάστου μεγαλείου χριστιανικήν Ὑμνογραφίαν πού συγκινεῖ τίς πιό εὐαίσθητες χορδές τῆς ψυχοσύνθεσης τοῦ Ἕλληνος, χαρίζει τήν καλλιτεχνικήν ἀπόλαυσιν, τονώνει τό θρησκευτικό συναίσθημα καί γεννᾶ τήν θρησκευτική κατάνυξη.
Ἀδάμαντες οὗτοι τοῦ Ἑλληνικοῦ Λόγου καί Τέχνης, καθίστανται ἀνεκτίμητος θη- σαυρός πού καταξιώνει τή Γλώσσα καί τόν Πολιτισμό καί ἀποτελεῖ διά ταῦτα ἄριστο μορφωτικό ἰδεῶδες γιά ἀγωγή τῶν ἑλληνοπαίδων. Ὁ Ἱερός Συντάκτης τοῦ Θεσπεσίου αὐτοῦ Ὕμνου ἀπό ὕψους διανοήσεως καί ἀπό βάθους πίστεως, εὐλαβικά -κατανυκτικά - συγκινησιακά προσφωνεῖ τήν Παναγία μας: «Σκέπην τοῦ κόσμου, πλατυτέραν νεφέλης», «Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον», «Γέφυραν μετάγουσαν τούς ἐκ γῆς πρός οὐρανόν», ἐκφράζων οὕτως τό νόημα πού συνθέτει τήν θέσιν καί τήν ἰδιότητα τῆς Μεγαλόχαρης Παναγίας μας μεταξύ τοῦ Θεοῦ καί τῶν ἀνθρώπων, μεταξύ τοῦ Οὐρανοῦ καί τῆς γῆς. Μέγας ὁ σεβασμός καί μεγίστη ἡ τιμή πρός τό Σεπτό πρόσωπό της.
Ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία στέκεται μέ ἱερό δέος, μέ λατρείαν ἀφοσιώσεως μπροστά εἰς Αὐτήν πού σκεῦος ἐκλογῆς κατεστάθη τοῦ Θεοῦ. «Ὄχημα πανάγιον τοῦ ἐπί τῶν Χερουβείμ, οἴκημα πανάριστον τοῦ ἐπί τῶν Σεραφείμ». Ἱεροί Ναοί τιμῶνται εἰς τό Ἅγιο Ὄνομά της. Ἁγιογράφοι ζωγραφίζουν τή Σεπτή Μορφή της. Θεόπνευστοι Ὑμνογράφοι συνθέτουν ἐξαισίους Ὕμνους, Χαιρετισμούς, Ἐγκώμια, Μεγαλυνάρια, Ἀπολυτίκια, Ἐξα- ποστειλάρια, Κοντάκια, Παρακλήσεις - Δεήσεις, Εὐχαριστήρια, πρός τήν πανύμνητη Παντάνασσα Μητέρα τοῦ Θεοῦ, τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τήν σκέπην καί προ- στασίαν καί στήριγμα πάντων ἀνθρώπων μάλιστα δέ πιστῶν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου