Κύριε μου, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με

Σάββατο 8 Ιουλίου 2017

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ
Το Κήρυγμα της Κυριακής

9 Ἰουλίου 2017
Στο σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα παρατηρούμε για άλλη μια φορά την εξουσία που έχει ο Χριστός απέναντι στο διάβολο και στις πονηρές δυνάμεις και ενέργειές του, ώστε να θεραπεύσει τους δύο δαιμονιζόμενους, οι οποίοι ήταν τόσο αξιοθρήνητοι κάτω από την επήρεια του Σατανά. 
Αποτελούσαν το φόβο και το τρόμο στην πόλη των Γεργεσηνών. Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή του ευαγγελιστή Ματθαίου ήταν χαλεποί λίαν, δηλαδή πολλοί φοβεροί. Γι’ αυτό ζούσαν έξω από την πόλη, ανάμεσα στα μνήματα. Όταν συνάντησαν τον Ιησού τα δαιμόνια που τους είχαν κυριεύσει αναγνώρισαν τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό
ως Υιό του Θεού και με τρόμο και δέος Τον παρακάλεσαν να μην τους τιμωρήσει πριν την ημέρα της Κρίσεως, αλλά αφού τους διατάξει να εξέλθουν από τις δύο δυστυχισμένες ψυχές να τους επιτρέψει να εισέλθουν σε ένα κοπάδι χοίρων που ήταν εκεί κοντά. Επέτρεψε ο Κύριος στα δαιμόνια να εισέλθουν στο κοπάδι των χοίρων και να πέσουν να πνιγούν στην κοντινή λίμνη, διότι σύμφωνα με το μωσαικό νόμο τα γουρούνια θεωρούταν ακάθαρτα ζώα και απαγορευόταν να τα τρώνε. Με την εξολόθρευση αυτή των χοίρων ήθελε ο Κύριος να συνετίσει τους Γεργεσηνούς, οι οποίοι παρέβαιναν το Νόμο εκτρέφοντας και πουλώντας χοίρους. Στο σημείο αυτό με αφορμή τους δαιμονισμένους της σημερινής ευαγγελικής περικοπής θα αναφερθούμε στη διδασκαλία της Εκκλησίας για την ύπαρξη του διαβόλου και των πονηρών δυνάμεων.

O διάβολος είναι υπαρκτό πρόσωπο, δημιούργημα του Θεού, είναι έκπτωτος άγγελος, ο οποίος επαναστάτησε ενάντια του Τριαδικού Θεού και από άγγελος του φωτός εξέπεσε σε άγγελο του σκότους, μαζί με τα αγγελικά τάγματα που τον ακολούθησαν έχουν σκοπό να διαστρέφουν το θέλημα του Θεού μέχρι την ημέρα της Τελικής Κρίσεως όπου θα τιμωρηθούν στην αιώνιο κόλαση. Φθονεί τον άνθρωπο, το πιο αγαπητό δημιούργημα του Θεού, γι’ αυτό παραπλάνησε τους πρωτοπλάστους, εκμεταλλευόμενος το υπερήφανο φρόνημα τους να γίνουν ίσοι με το Θεό οδηγώντας Τους στην έξωση από τον παράδεισο εξαιτίας του προπατορικού αμαρτήματος. Ο Τριαδικός Θεός από την άπειρο αγάπη και ευσπλαχνία προς το απολωλός πλάσμα Του να επιστρέψει στο καθ΄ ομοίωση του Δημιουργού Του, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Υιός του Θεού Σαρκώθηκε, έγινε και Άνθρωπος και δια του σταυρικού πάθους Του, πέθανε και την τρίτη ημέρα με την ένδοξο Ανάστασή Του μας Ελευθέρωσε από την εξουσία του διαβόλου και της αμαρτίας. Έτσι, λοιπόν, με τη Σταυρική θυσία και την ένδοξο Ανάσταση του Κυρίου καταλύθηκε η δύναμις και το κράτος του διαβόλου, είμαστε ξανά ελεύθεροι να επιστρέψουμε στην προπτωτική κατάσταση δια της συνειδητής μετοχής μας στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και με τον προσωπικό πνευματικό αγώνα μας να καθαρθούμε από τα πάθη μας και να αξιωθούμε με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος να γίνουμε κατά χάριν υιοί του Θεού. Τον συνειδητό Χριστιανό που βιώνει έμπρακτα την πίστη Του και αγωνίζεται να κηρύττει και να πράττει το θέλημα του Θεού και τη διδασκαλία τα Εκκλησίας μας καθώς και με την πνευματική του ενίσχυση διαμέσου των μυστηρίων της Εκκλησίας δεν μπορούν να τον βλάψουν οι πειρασμοί. Μονάχα εμείς με την αμετανοησία μας και την πνευματική ραθυμία επιτρέπουμε στο διάβολο και στα όργανά του να μας παραπλανά και να μας απομακρύνει από το Λόγο του Θεού οδηγώντας μας στην αμαρτία.

Επιστρέφοντας στο κλείσιμο του σημερινού ευαγγελικού αναγνώσματος ας παρατηρήσουμε την στάση των Γεργεσηνών στο θαύμα του Κυρίου να θεραπεύσει τους δύο δαιμονισμένους και στην τιμή που τους Έκανε να Έλθει στη πόλη τους και να τους κηρύξει το χαρμόσυνο άγγελμα της σωτηρίας τους. Αντί να χαρούν για τη θεραπεία και την κοινωνική αποκατάσταση των πρώην δαιμονισμένων συνανθρώπων τους και να μετανοήσουν για την παραβίαση του μωσαικού νόμου που απαγόρευε την εκτροφή και πώληση των χοίρων, αλλά παρασυρμένοι από το πάθος της πλεονεξίας για την απόκτηση παράνομου κέρδους προτίμησαν να διώξουν τον Κύριο από την πόλη τους φοβούμενοι για την απώλεια των κοπαδιών τους, παραμένοντας έτσι προσκολλημένοι στον μαμωνά και τον υλικό πλούτο. Πρέπει και εμείς αδελφοί μου, να προσέχουμε μήπως με τη στάση μας διώχνουμε με τις αμαρτίες μας και τα πάθη μας τον Χριστό από κοντά μας παραμένοντας αμετανόητοι για τις αμαρτίες μας, αμελώντας για τον πνευματικό μας αγώνα ή προσπαθούμε εφαρμόζοντας επιλεκτικά τις εντολές του ευαγγελίου και τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας μη θέλοντας πραγματικά να απελευθερωθούμε από την επήρεια του πονηρού. Χρειάζεται ειλικρινή μεταμέλεια αφού καταφύγουμε με μεγάλη ταπείνωση στο μυστήριο της ιεράς εξομολόγησης να αγωνισθούμε με ανιδιοτέλεια και μεγαλύτερη προθυμία και ζήλο για την καταπολέμηση των παθών μας ,προσπαθώντας στην πράξη να φανερώνεται η αγάπη μας προς το Τριαδικό Θεό και τον πλησίον μας. Στον δύσκολο αυτό αγώνα μας πνευματικό οπλοστάσιο μας για την απόκρουση των επιθέσεων του πονηρού αποτελεί η ενεργός μετοχή μας στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.

Η χάρις του Αγίου Πνεύματος, δια των πρεσβειών των Αγίων να μας προστατεύουν από τις επιβουλές του πονηρού και να μας αξιώνουν πάντοτε τα λόγια και οι πράξεις μας να είναι σύμφωνες με το θέλημα του Χριστού και τη διδασκαλία της Εκκλησίας Του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου