Κύριε μου, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

Ο Άγιος Πορφύριος που έζησα ...

Του Γιώργου Θεοχάρη
Ήταν το 2013, πέντε εβδομάδες πριν από το Πάσχα, όταν είχα προτείνει στη σύσκεψη στην πρωινή εκπομπή του Μega «Κοινωνία Ώρα Μega» να κάνω ένα αφιέρωμα για τον γέροντα Πορφύριο.
Έγινε δεκτή η πρότασή μου από τον Γιώργο Οικονομέα και τον Δημήτρη Καμπουράκη. Είχα κάνει πρόταση στο γραφείο του Αρχιεπισκόπου να μιλήσει, ενώ ταυτόχρονα έκανα επαφές και στο μοναστήρι που έχτισε ο γέροντας Πορφύριος στο Μήλεσι Αττικής. Περνάγανε οι ημέρες, οι εβδομάδες χωρίς να έχω καταφέρει να εξασφαλίσω ούτε μία δήλωση… Δεν σας κρύβω ότι απογοητεύτηκαν. Πλησίαζε η σύσκεψη - συγκεκριμένα, γινόταν κάθε Δευτέρα στο κανάλι. Και δεν ήξερα τι να πω…

Ήταν η τελευταία ευκαιρία, διότι θα έπρεπε να βρω άλλο θέμα-αφιέρωμα, που θα έπαιζε τη Μεγάλη Εβδομάδα. Έφτασα λίγο πριν από την απελπισία, και το λέω αυτό διότι επιθυμούσα από καρδιάς να το κάνω.

Ήταν Δευτέρα πρωί. Στην εκπομπή συνήθως όλοι οι συντάκτες πηγαίναμε από τις 5.30 καθώς στις 6.45 έβγαινε η εκπομπή. Στις 6.30 περίπου με φώναξε μία συνάδελφος, που σήκωσε το τηλέφωνο της εκπομπής και ήταν μια γυναίκα που ρωτούσε ποιος θα έκανε το αφιέρωμα στον γέροντα Πορφύριο. Μου έδωσε το τηλέφωνο η συνάδελφος και ρώτησα αρχικά ποια ήταν. Μου είπε «δεν έχει σημασία αυτό, σημασία έχει αυτό που πας να κάνεις». «Μα δεν θα γίνει, κυρία μου, δυστυχώς», απάντησα. «Μα, εγώ για αυτό σας πήρα τηλέφωνο, διότι αυτό θα γίνει. Να έχετε την ευλογία του, ήδη ο πατήρ Πορφύριος είναι στους οσίους πατέρες», μου εξήγησε. «Μα, κυρία μου, ποια είστε; Τι μου λέτε πρωί-πρωί; Δεν θα το κάνω το αφιέρωμα διότι δεν μιλάει κανείς». «Σας χαιρετώ με αγάπη Χριστού». Αυτά μου είπε και η μελωδική φωνή της χάθηκε…

Έμεινα άναυδος. Οι συνάδελφοί μου μού έλεγαν «καμιά τρελή θα είναι πρωί-πρωί», όπως συνήθως παίρνουν στα κανάλια.

Μετά από δύο ώρες περίπου, μου τηλεφώνησε ο νυν Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος, ο οποίος τότε ήταν υπεύθυνος Τύπου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, και μου ανακοίνωσε ότι ο Μακαριώτατος θα μιλήσει για τον γέροντα Πορφύριο. Στη συνέχεια, με πήραν από το μοναστήρι από το Μήλεσι και μου δώσανε το τηλέφωνο του 11χρονου κοριτσιού που έψαλε στον γέροντα Πορφύριο και σήμερα είναι η γνωστή ψάλτρια και τραγουδοποιός Νεκταρία Καρατζή. Έφευγε όμως για το εξωτερικό για μια συναυλία και μου αρνήθηκε.

Μετά την ανταπόκριση του Αρχιεπισκόπου, πήρα την απόφαση να πάμε με το συνεργείο στο εκκλησάκι του Αγίου Γερασίμου, που είναι δίπλα από την Πολυκλινική Αθηνών, στην Ομόνοια.

Ε, λοιπόν, εκεί εξεπλάγησαν και τα παιδιά του συνεργείου με αυτά που μας συνέβησαν. Παγώσανε.

Εκεί που έκανα το standup έξω από την Πολυκλινική, κάποιος με χτύπησε στην πλάτη. Γύρισα και αντίκρισα μια ψηλή, πανέμορφη κοπέλα. Και μου είπε: «Γεια σας, είμαι η Νεκταρία Καρατζή». «Μα πώς έγινε αυτό; Δεν πετούσατε το πρωί;».

«Ακυρώθηκε η πτήση», μου απάντησε. Και άρχισε με δάκρυα στα μάτια να μου μιλά για τον γέροντα Πορφύριο.

Κατευθυνθήκαμε στο εσωτερικό του ναού και αρχίσαμε τα γυρίσματα με τη Νεκταρία. Όσο μου μιλούσε η Νεκταρία, απέναντί μου ξαφνικά ήρθε και κάθισε ένας νεαρός, που είχε δεμένο το χέρι με γύψο. Με κοίταγε επίμονα. Μετά το γύρισμα, με πλησίασε και μου είπε: «Κάνετε αφιέρωμα για τον γέροντα Πορφύριο;». «Ναι, κάνουμε, αλλά με μεγάλη προσπάθεια, για να βγει κάτι πολύ καλό». «Ο πνευματικός μου, πατέρας Γεώργιος Αλευράς, ήταν στην αδελφότητα του γέροντα Πορφυρίου στο Άγιο Όρος. Στα χέρια του πατέρα Γεωργίου κοιμήθηκε ο γέροντας Πορφύριος», μου είπε.

«Και πού να τον βρούμε τώρα τον πατέρα Γεώργιο;» τον ρώτησα… «Είναι εδώ πιο κάτω σε έναν ναό και φεύγει το απόγευμα για τα Καυσοκαλύβια στο Άγιο Όρος. Να πάτε και στην Πολυκλινική να σας μιλήσουν», μου εξήγησε.

Εκεί συγκλονίστηκα. Τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να περιγράψουν αυτά που ζήσαμε στην Πολυκλινική μαζί με τον πατέρα Γεώργιο.

Αφού μας μίλησε ο πατήρ Γεώργιος στους χώρους όπου γύριζε ο γέροντας Πορφύριος, ξαφνικά μας πλησίασε μια ηλικιωμένη γυναίκα και με ρώτησε: «Μήπως κάνετε κάτι για τον γέροντα Πορφύριο;». Και αφού της απάντησα μου είπε: «Παιδί μου, έχω να έρθω εδώ 10 χρόνια, από τότε που συνταξιοδοτήθηκα. Και ήρθα σήμερα να πάρω κάτι χαρτιά… Τι μου λέτε… Ήμουν 30 χρόνια νοσοκόμα εδώ. Ο γέροντας Πορφύριος ήταν άγιος. Τον έβλεπαν στην Ομόνοια να ίπταται. Τον είδα κι εδώ πολλές φορές». Εδώ αρχίζουν να στερεύουν τα λόγια…

Εν τέλει, μίλησαν ο Αρχιεπίσκοπος, ο καθηγητής Κρουσταλάκης, η Νεκταρία Καρατζή, ο π. Νικόδημος Καβαρνός και άλλα πνευματικά παιδιά του γέροντα που προέκυψαν…

Αυτός ήταν ο Άγιος Πορφύριος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου