«Ένδυναμού εν τη Χάριτι τη εν Χριστώ Ίησού» (Β' Τιμ. 6', 1)
Στο αποστολικό άνάγνωσμα της ημέρας της εορτής του αγίου Δημητρίου ό Απόστολος Παύλος συνιστά στο μαθητή του Τιμόθεο να απόκτηση και χρησιμοποιή την θαυμάσια υπερφυσική δύναμι, την οποία χαρίζει ή «Χάρις ή εν Χριστώ Ίησού».
Για την ιδία δύναμι μιλούσε ό ίδιος Απόστολος τόσον όταν σε άλλη περίστασι έλεγε «Πάντα ισχύω εν τω ένδυναμούντί με Χριστώ» (Φιλιπ. δ', 13), όσον και όταν διατύπωνε την προτροπή: «Ένδυναμούσθε εν Κυρίω και εν τω κρατεί της ισχύός Αυτόύ» (Έφεσ. στ', 10).
Με αυτήν τη δύναμι ήταν ακριβώς έξωπλισμένος ό άγιος μεγαλομάρτυς Δημήτριος ό μυροβλήτης, ό όποιος είναι το καύχημα των Ελλήνων και ιδίως της Αποστολικής Εκκλησίας της Θεσσαλονίκης, ή οποία, κατά την έκφρασι του ωραίου ύμνου, «άγάλλεται Δημήτριον κατέχουσα εν κόλποίς ως θησαυρόν». Για μερικές πτυχές της δυνάμεως αυτής γίνεται λόγος κατωτέρω:
1. Ό άγιος Δημήτριος δεν διακρινόταν μόνο για τα σφριγηλά νειάτα του και για το ότι «Πατρίδος έτυχε της μεγάλης πόλεως Θεσσαλονίκης». Έπί πλέον προερχόταν από πλουσίαν και αριστοκρατική οικογένεια και διακρινόταν για την λαμπρή έγκύκλια μόρφωση του και για τις άριστες θεωρητικές και πρακτικές επιδόσεις του στην στρατιωτική τέχνη, ένεκα των οποίων ό αυτοκράτωρ Μαξίμιανός τον άνεβίβασε στο αξίωμα του ανθυπάτου, δηλαδή του στρατιωτικού διοικητού. Ή ζωή λοιπόν των επιγείων ανέσεων, διασκεδάσεων και τέρψεων μειδιούσε στον νεαρό Δημήτριο. Εάν μάλιστα λάβωμε ύπ' όψι την ηθική έκλυσι και διαφθορά, ή οποία επικρατούσε τότε στις τάξεις των αξιωματούχων του ρωμαϊκού στρατού, κατανοούμε την πνευματική δύναμι, την οποία χρειαζόταν ό νεαρός στρατιωτικός διοικητής για ν' αποφυγή ν' άκολουθήση τον ελκυστικό, αλλά ολισθηρό και επικίνδυνο δρόμο της «ήσσονος προσπάθειας».των Χριστιανών, πού διώκονταν από τους ειδωλολάτρες, και ό καθημερινός έμβαπτισμός του στα δροσερά και ζωογόνα νάματα της προσευχής και της μελέτης του Λόγου του Θεού μετέδιδαν στην ψυχή του θαυμάσια δύναμι, με την οποία αυτός ήταν υπόδειγμα σωφροσύνης και αρετής. Ό γενναίος Δημήτριος βροντοφωνούσε το «"Οχι» σε κάθε τι, πού επιβουλευόταν την εσωτερική του ελευθερία κι έπανελάμβανε με τον 'Απ. Παύλο: «Πάντα μοι έξεστιν, άλλ' ουκ εγώ εξόυσιααθήσομαι υπό τίνος» (Α' Κορ. στ' 12).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου