Κατακρίνονται οἱ Συναντήσεις πατριάρχου ᾿Αθηναγόρου — πάπα Παύλου Ϛʹ καὶ ὁ ἀρξάμενος Διάλογος τῆς ᾿Αγάπης μὲ σκοπὸ τὴν ῞Ενωσι, κατὰ τὴν δεκαετία τοῦ ᾿60. Στὸν αἱρετικὸ πάπα ἐφαρμόζονται οἱ προφητεῖες τοῦ Κυρίου μας περὶ τῶν ψευδοπροφητῶν.
Πατριάρχης καὶ πάπας πάσχουν ἀπὸ ἑωσφορικὴ ὑπερηφάνεια, ὁ μὲν διότι δέχεται νὰ καλῆται παναγιώτατος, ὁ δὲ διότι πιστεύει ὅτι εἶναι ἀλάθητος. Νὰ μὴ γίνη δεκτὴ ἡ φιλία καὶ ἕνωσις μὲ τὸν πάπα, διότι παραμένει ἀμετανόητος. ῾Ο πάπας ὀφείλει νὰ ἐπιστρέψη ἐν μετανοίᾳ στὴν Μία Πίστι, στὸ ῝Εν Βάπτισμα καὶ στὰ Δόγματα καὶ τὶς Παραδόσεις τῆς ᾿Ορθοδοξίας. Τρόπος διενεργείας τῶν Διαλόγων βάσει τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως.
π. Φιλόθεος Ζερβάκος
᾿Εν Πάρῳ, 24η Φεβρουαρίου 1968
«...Εἰς τὴν ἐπιστολήν σας μοὶ γράφετε, ὅτι ἱερεύς τις εἰς τὴν πλατεῖαν τοῦ χωριοῦ σας ὡμίλησε, παρόντων καὶ ἄλλων τεσσάρων ἱερέων, καὶ ὅτι εἰς τὴν ὁμιλίαν ἀνεφέρθη εἰς τὸ θέμα τῶν Διαλόγων καὶ Συναντήσεων Πατριάρχου καὶ Πάπα καὶ παρώτρυνε τὸν λαὸν νὰ δεχθοῦν μετὰ χαρᾶς τὰς προσπαθείας των· καὶ ὅτι αἱ παλαιαὶ ἀντιλήψεις τῶν ἀνθρώπων πρέπει νὰ ἐκλείψουν, διότι τὸ ἀπαιτεῖ ἡ ἀγάπη καὶ πρέπει νὰ γίνη ἡ ἕνωσις· καὶ ἐν συνεχείᾳ, ὁ ἐν λόγῳ ἱερεύς, ἀνεκοίνωσε δημοσίᾳ, ὅτι πρό τινωνμηνῶν εἶχε μεταβῆ εἰς τὴν Βενετίαν καὶ συλλειτούργησε μὲ καθολικὸν ἱερέα.῾Ο Κύριος ἡμῶν ᾿Ιησοῦς Χριστός, ὁ Θεάνθρωπος, ὅτε εὑρίσκετο ἐπὶ τῆς γῆς, εἶπεν εἰς τοὺς μαθητὰς καὶ ἀκροατάς Του: ῾῾Προσέχετε ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἱ ὁποῖοι ἔρχονται ἐν σχήματι προβάτου, ἀλλ᾿ ἔσωθεν εἰσὶ λύκοι ἅρπαγες· ἐκ τῶν καρπῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς᾿᾿.Καὶ ἀλλοῦ λέγει: ῾῾Προσέχετε, ὅτι πολλοὶ πλάνοι καὶ ψευδόχριστοι καὶ ψευδοπροφῆται θὰ φανοῦν εἰς τὸν κόσμον καὶ πολλοὺς θὰ πλανήσουν, ἀκόμη καὶ ἀπὸ τοὺς ἐκλεκτούς᾿᾿.Ψευδόχριστος εἶναι ὁ Πάπας, διότι νομίζεται καὶ πιστεύεται ὅτι εἶναι ἀλάθητος, δηλαδὴ ἀναμάρτητος· πολλοὺς ἐπλάνεσε καὶ πλανᾶ, ὅσους δηλαδὴ τὸν πιστεύουν.Αλλὰ καὶ ὁ Πατριάρχης νὰ ὀνομάζεται καὶ νὰ θέλη νὰ τὸν ὀνομά- ζουν ῾῾παναγιώτατον᾿᾿ εἶναι μεγάλη πλάνη.῾Ο Κύριος ἡμῶν ᾿Ιησοῦς Χριστός, ποὺ ἦτο τέλειος ἄνθρωπος ἀναμάρτητος καὶ τέλειος Θεός, ὅταν νομικός τις τῷ εἶπεν: ῾῾Διδάσκαλε ἀγαθέ...,᾿᾿ δὲν ἐδέχθη, ἀλλ᾿ εἶπεν εἰς τὸν νομικόν: ῾῾Τί μὲ λέγεις ἀγαθόν; οὐδεὶς ἀγαθὸς εἰμὴ εἷς ὁ Θεός᾿᾿.Ο Πατριάρχης δέχεται νὰ τὸν λέγουν ῾῾Παναγιώτατον᾿᾿, καὶ ἐνῷ τὸν Θεὸν τὸν λέγουν οἱ ἄνθρωποι ῞Αγιον, ῞Αγιος ὁ Θεός, ὁ Πατριάρχης δὲν καταδέχεται νὰ λέγεται ῾῾ ῞Αγιος᾿᾿, ἀλλὰ παρὰ πάνω καὶ ἀπὸ τὸν Θεόν, ῾῾Παναγιώτατος᾿᾿. Μὴ χειρότερα!Καὶ οἱ δύο πάσχουν ἀπὸ ἑωσφορικὴν ὑπερηφάνειαν· ἡ δὲ ὑπερηφάνεια εἶναι τὸ ταμεῖον καὶ θησαυροφυλάκιον ὅλων τῶν κακῶν, τῶν ἁμαρτιῶν, τῶν πλανῶν καὶ αἱρέσεων.Ο Χριστὸς εἶπε: ῾῾Μάθετε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν᾿᾿Ο Πάπας καὶ ὁ Πατριάρχης δὲν ἐδέχθησαν μαθήματα ἀπὸ τὸν Χριστόν. ᾿Επῆραν μαθήματα ἀπὸ τὸν ῾Εωσφόρον. ῾῾Μάθετε ἀπ᾿ ἐμοῦ, ὅτι εἶμαι ὑπερήφανος, ὅτι ἔσομαι ὅμοιος τῷ ῾Υψίστῳ᾿᾿Ο Χριστὸς εἶπεν εἰς τοὺς Μαθητάς του: ῾῾ὅταν πάντα ποιήσετε, νὰ λέγετε ὅτι εἶσθε ἀχρεῖοι δοῦλοι, ἁμαρτωλοί᾿᾿῾Ο Χριστὸς εἶπεν: ῾῾ὁ θέλων πρῶτος εἶναι, ἔστω πάντων ἔσχατος᾿᾿.Ο Πατριάρχης ᾿Αθηναγόρας λέγει εἰς τὸν Πάπαν· ῾῾Σὺ εἶσαι ὁ πρῶτος, ἐγώ εἶμαι ὁ δεύτερος, ἄνοιξε τὰς ἀγκάλας σου καὶ δέξαι με. ᾿Ιδοὺ ὅπου σὲ ἀναγνωρίζω πρῶτον, καὶ ἐγὼ θὰ εἴπω εἰς τὸ ποίμνιόν μου, τὸ ὁποῖον θὰ σοῦ παραδώσω, νὰ δεχθοῦν τὴν ἕνωσιν, τὴν ἀγάπην᾿᾿.Αλλ᾿ ἡ ἀγάπη αὐτὴ δὲν εἶναι ἀληθής, εἶναι δολία, ὑποκριτική, βλαβερά· εἶναι ὁμοία μὲ ἐκείνην ποὺ ἀναφέρει ὁ μύθος..., ὅτι ὁ λύκος ἐὰν γεράσῃ καὶ τὴν τρίχαν του ἀλλάξῃ, τὴν γνώμην του δὲν ἀλλάσσει.Ως γέρων Πνευματικός, λέγω εἰς τὰ πρόβατα τοῦ Χριστοῦ: ῾῾προσέξατε, μὴ δεχθῆτε φιλίαν, ἕνωσιν μὲ τὸν Πάπαν, διότι ὁ Πάπας, ἐὰν καὶ τὴν ὄψιν τοῦ προσώπου του ἤλλαξε ἐναντίον τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ, ἐὰν καὶ ἤλλαξε τὴν μορφὴν τοῦ σώματος καὶ μεταμορφώθη εἰς γυναῖκα, τὴν γνώμην του δὲν τὴν ἤλλαξε᾿᾿.Διὰ νὰ γίνη ἕνωσις μὲ τοὺς παπιστὰς καὶ τὸν Πάπα, πρέπει ὁ Πάπας νὰ μετανοήσῃ καὶ νὰ ἐπιστρέψῃ εἰς τὴν Μίαν ῾Αγίαν Καθολικὴν καὶ ᾿Αποστολικὴν ᾿Εκκλησίαν, τὴν ὁποίαν μᾶς παρέδωκεν ὁ Χριστός, διὰ τῶν ῾Αγίων ᾿Αποστόλων καὶ τῶν ῾Αγίων Πατέρων τῶν ἑπτὰ Οἰκουμενικῶν ῾Αγίων Συνόδων.Ο Πάπας ἀπεσχίσθη καὶ ὀφείλει νὰ ἐπιστρέψῃ εἰς τὴν Μίαν Πίστιν, τὴν ὁποίαν παρεχάραξαν· εἰς τὸ ῝Εν Βάπτισμα, τὸ ὁποῖον κατήργησαν καὶ τὸ ἀντικατέστησαν μὲ ράντισμα καὶ ἐπίχυσιν ὕδατος· καὶ εἰς τὰ Δόγματα καὶ ῾Ιερὰς Παραδόσεις, τὰς ὁποίας τελείως κατεφρόνησαν.Καὶ ἐὰν θέλουν Διαλόγους καὶ συζητήσεις, αὐτὰ πρέπει νὰ γίνουν ἐπάνω εἰς τὸ Σύμβολον τῆς Πίστεως εἰς δέκα λεπτὰ τῆς ὥρας:Συμφωνεῖτε; ἀποπτύετε τὴν πλάνην καὶ τὰς αἱρέσεις σας; ἐπι- στρέφετε εἰς τὸν Θεὸν καὶ τὴν ῾Αγίαν ᾿Εκκλησίαν; Σᾶς δεχόμεθα. Δὲν δέχεσθε; πηγαίνετε ἐκεῖ ποὺ σᾶς στέλλουν οἱ ῞Αγιοι ᾿Απόστολοι, οἱ ῞Αγιοι Πατέρες καὶ αἱ ἑπτὰ Οἰκουμενικαὶ Σύνοδοι, εἰς τὸ ἀνάθεμα᾿᾿.Λοιπόν, ἀγαπητέ μοι, ὁ ἱερεὺς ποὺ σᾶς ὡμίλησε διὰ τὴν ἕνωσιν καὶ σᾶς εἶπεν, ὅτι συνελειτούργησε μὲ τὸν καθολικὸν ἱερέα, δὲν εἶναι ᾿Ορθόδοξος ἱερεύς· ἀπὸ τὴν στιγμὴν ποὺ ἐδέχθη καὶ συνελει- τούργησε μὲ αἱρετικόν, εἶναι ψευδοϊερεύς, προδότης τῆς πίστεώς του.Προσέχετε ἀπὸ τοὺς τοιούτους, οἱ ὁποῖοι ἔρχονται μὲ δέρμα προβάτου, ἀλλὰ ἔσωθεν εἶναι λύκοι ἅρπαγες... Μετὰ πατρικῆς ἀγάπης καὶ εὐχών!»
† ᾿Αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ζερβάκος
Πηγή: Περιοδικό «῾Ο ῞Οσιος Φιλόθεος τῆς Πάρου», ἀριθ. 13/᾿Ιανουάριος-᾿Απρίλιος 2005, σελ. 179-181, Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου